Sprzęt dostarczany do naszego serwisu (komputer, tablet, telefon czy konsola) podlega szczegółowej diagnostyce. Na życzenie klienta możemy wydać specjalny raport, w którym opisana jest dokładna diagnostyka komputera. Uszkodzone urządzenie sprawdzamy pod kątem opisu usterki, który przedstawił nam klient. Zdarza się jednak, iż podczas analizy awarii wykrywamy dodatkowe problemy sprzętowe.
Właściwa rozmowa z klientem mimo wszystko bardzo pomaga w szybkim zdiagnozowaniu awarii i znacznie ułatwia pracę serwisantom. Naturalne jest bowiem, iż wiele przyczyn może mieć te same objawy.
Zachęcamy Państwa również do skorzystania z naszej strony Jak postępować w przypadku wystąpienia awarii?. Obserwując objawy usterki urządzenia można WSTĘPNIE zdiagnozować problem i orientacyjnie wiedzieć, jak się zachować, aby nie narażać sprzętu na gorsze uszkodzenie. Przykładem jest chociażby nie podpinanie do źródeł prądu urządzeń po zalaniu.
Jak przebiega diagnostyka komputera lub innego urządzenia?
- Klient dostarcza sprzęt do naszego serwisu, opisując jego zachowanie.
- Spisujemy protokół przyjęcia sprzętu.
- Przeprowadzamy szczegółową analizę uszkodzenia urządzenia (diagnostyka trwa od 1 do 3 dni roboczych w zależności od stopnia uszkodzenia sprzętu. Zdarza się również, iż ten czas zostaje wydłużony, bowiem do profesjonalnego zdiagnozowania problemu potrzebne są części serwisowe wymagające zamówienia).
- Po ustaleniu przyczyny awarii sporządzamy kosztorys i dzwonimy do klienta w celu potwierdzenia chęci naprawy. Opcjonalnie możemy przedstawić klientowi możliwości ulepszenia sprzętu lub poprawienia jego podstawowego działania.
- Wykonujemy naprawę.
- Klient odbiera sprzęt ze serwisu.