Diagnostyka komputera i sprzętu IT - Centrum Multimedialne

Diagnostyka serwisowa

Diagnostyka serwisowa

Sprzęt dostarczany do naszego serwisu (komputer, tablet, telefon czy konsola) podlega szczegółowej diagnostyce. Na życzenie klienta możemy wydać specjalny raport, w którym opisana jest dokładna diagnostyka komputera. Uszkodzone urządzenie sprawdzamy pod kątem opisu usterki, który przedstawił nam klient. Zdarza się jednak, iż podczas analizy awarii wykrywamy dodatkowe problemy sprzętowe.

Właściwa rozmowa z klientem mimo wszystko bardzo pomaga w szybkim zdiagnozowaniu awarii i znacznie ułatwia pracę serwisantom. Naturalne jest bowiem, iż wiele przyczyn może mieć te same objawy.

Zachęcamy Państwa również do skorzystania z naszej strony Jak postępować w przypadku wystąpienia awarii?. Obserwując objawy usterki urządzenia można WSTĘPNIE zdiagnozować problem i orientacyjnie wiedzieć, jak się zachować, aby nie narażać sprzętu na gorsze uszkodzenie. Przykładem jest chociażby nie podpinanie do źródeł prądu urządzeń po zalaniu.

Jak przebiega diagnostyka komputera lub innego urządzenia?

  1. Klient dostarcza sprzęt do naszego serwisu, opisując jego zachowanie.
  2. Spisujemy protokół przyjęcia sprzętu.
  3. Przeprowadzamy szczegółową analizę uszkodzenia urządzenia (diagnostyka trwa od 1 do 3 dni roboczych w zależności od stopnia uszkodzenia sprzętu. Zdarza się również, iż ten czas zostaje wydłużony, bowiem do profesjonalnego zdiagnozowania problemu potrzebne są części serwisowe wymagające zamówienia).
  4. Po ustaleniu przyczyny awarii sporządzamy kosztorys i dzwonimy do klienta w celu potwierdzenia chęci naprawy. Opcjonalnie możemy przedstawić klientowi możliwości ulepszenia sprzętu lub poprawienia jego podstawowego działania.
  5. Wykonujemy naprawę.
  6. Klient odbiera sprzęt ze serwisu.
ARTEOMEDIA.pl
Powered by WEBARCHI.pl